اعتماد سازی فایل در آنتی ویروس نود 32 {بهترین آموزش}

آموزش ویروس یابی موبایل توسط نود 32 eset mobile security
2021-04-04
قرار دادن برنامه در فایروال eset یا نود 32 {بهترین آموزش}
2021-04-07

اعتماد سازی در نود 32: گاهی اوقات نیاز است تا جلوگیری از حذف فایل توسط آنتی ویروس eset انجام دهید. یک پوشه و یا فایل را از اسکن شدن توسط آنتی ویروس نود 32 مستثنی کنید تا آن فایل اسکن نشده و یا توسط آنتی ویروس اشتباها ویروس شناخته نشود. معمولا گاهی اشتباه فایلها به عنوان یک فایل مخرب یا ویروس شناخته می شود برای مثلا فایل های فعال ساز نرم افزار ها و … . ممکن است شما به ریسک خودتان آن فایل را در استثنا آنتی ویروس اضافه کرده تا از اسکن شدن و حذف آن جلوگیری کنید. برای این کار آنتی ویروس قسمتی به عنوان لیست سفید دارد که شما می توانید لیست فایل ها یا پوشه های مورد نظر خود را در این بخش اضافه کنید. برای ادامه آموزش با نودسرو همراه باشید

اموزش اعتماد سازی انتی ویروس eset

  1. برای انجام مراحی که در ادامه آورده شده است حتما نیاز است تا آنتی ویروس شما اکتیور شود. برای خرید لایسنس نود 32 از صفحه اصلی سایت اقدام کند.
  2. پنجره اصلی برنامه ESET Windows خود را باز کنید .
  3. کلید F5  را فشار دهید تا به تنظیمات پیشرفته دسترسی پیدا کنید.
  4. روی Detection Engine کلیک کنید ، Exclusions  را گسترش دهید و روی Edit  کنار Performance Exclusions کلیک کنید .

کاربران نسخه 13 بر روی Detection Engine  کلیک کنید ، Basic را گسترش دهید و Edit  را که در کنار Performance Exclusions کلیک کنید .

نسخه 12 و کاربران قبلی: بر روی Detection Engine  کلیک کرده و روی Edit  کنار Files and folders to be excluded from scanning کلیک کنید.

شکل 1-1

  1. روی Add → Browse () کلیک کنید.

شکل 1-2

  1. استفاده نمودار درختی دایرکتوری که فهرستی از فایل یا پوشه ها را که می خواهید حذف شود را انتخاب کنید و سپس کلیک OK کنید

شکل 1-3

  1. روی OK → OK  برای ذخیره شدن تنظیمات کلیک کنید.

کاربران نسخه 13.1 : باید مسیر خاصی (فایل یا دایرکتوری) را انتخاب کنید.

[products limit=”5″ columns=”5″ orderby=”popularity” ]

آموزش اضافه کردن گروهی اعتماد سازی نود 32

برای جدا کردن گروهی از فایل ها ، از wildcard استفاده کنید. برای حذف یک کاراکتر از یک علامت سوال (?) و یک ستاره (*)   برای حذف یک رشته از کاراکترها استفاده کنید. توصیه می کنیم از wildcard در وسط مسیر استفاده نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از wildcard ، به مقاله راهنمای آنلاین اضافه یا ویرایش استثنا عملکرد مراجعه کنید.

شکل 1-4

اگر هنوز با برنامه خود مشکلی دارید ، ممکن است لازم باشد در صورت اتصال به اینترنت ، آن را از محافظت دسترسی وب حذف کنید . جلوگیری از مسدود شدن یک وب سایت توسط Web Access Protection  در آنتی ویروس ESET

 

اعتماد سازی در نود 32 – استثنا کردن پسوند فایل

پسوند بخشی از نام پرونده است که توسط یک نقطه از اسم فایل جدا شده است. پسوند نوع و محتوای پرونده را تعریف می کند. این بخش از تنظیمات پارامتر ThreatSense به شما امکان می دهد انواع پرونده ها را برای اسکن تعریف کنید.

به طور پیش فرض ، تمام فایل های سیستم شما اسکن می شوند. اما در صورت نیاز شما می توانید هر پسوندی را می توان به لیست پرونده های مستثنی از اسکن اضافه کنید.

گاهی اوقات نیاز است فایلهای خاصی را برای اجرا شدن در سیستم از اسکن کردن مستثنی کنید به عنوان مثال، ممکن است پسوند فایل هایی مثل edb eml و tmp هنگام استفاده از سرورهای Microsoft Exchangeنادیده گرفته شوند.

 

آموزش اعتماد سازی در نود 32 – از طریق پسوند فایل

برای افزودن یک پسوند جدید به لیست ، روی Add کلیک کنید . پسوند را در قسمت خالی تایپ کنید ( به عنوان مثال tmp ) و OK را کلیک کنید . هنگامی که Enter multiple values را انتخاب میکنید، می توانید چندین پسوند فایل را با خطوط ، ویرگول ها یا نقطه ویرگول ها اضافه کنید ( به عنوان مثال ، از منوی کشویی Semicolon را به عنوان جدا کننده انتخاب کنید و edb ؛ eml؛ tmp را تایپ کنید )

شما می توانید از نماد خاصی استفاده کنید مثل ؟ (علامت سوال). علامت سوال نشان دهنده هر چیزی است (به عنوان مثال ?db )

توجه داشته باشید

برای دیدن پسوند دقیق یک فایل در سیستم عامل ویندوز ، باید تیک گزینه Hide extensions for known file types را از تنظیمات Control Panel > Folder Options > View (tab) بردارید و این تغییر را اعمال کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آموزش نصب آنتی ویروس نود 32

 

این آموزش اعتماد سازی در نود 32 در ورژن 17، 16، 15، 14، 13 ،12 قابل استفاده می باشد.


نحوه مستثنی کردن فایل یا پوشه در نود 32 جلوگیری از حذف فایل توسط آنتی ویروس نود 32 اعتماد سازی در نود 32 ورژن 13 نحوه اعتماد سازی یک فایل به آنتی ویروس نود ۳۲ ورژن 8 تا 12 13 14 15 آموزش اعتماد سازی آنتی ویروس eset اعتماد سازی سایت در نود 32 اعتماد سازی پوشه در نود 32 ورژن 13

دیدگاه ها بسته شده است